-->

Pages

Wednesday, May 09, 2007

jENjalAN g kL

assalamualaikum dan alohaaa...sebut betul2...yeszaaaaa..he..he..sebenarnya as nak update blog nih awal lagi..tapi masa semangat tgh berkobar2 nak update tetiba terlupa pasword ler plak..he..he..ada masalah lak ngan blogspot nih.tapi alhamdulilah hari nih dah boleh dah..

ceriter 1
---------

PERJALANAN KE PERHIMPUNAN HARI PEKERJA

gambar hotel area luar

pemandangan indah dari bilik hotel as

bas uum..vrom..vrom

with kak jat..

as sebenarnya baru jer balik dari KL ..ada perhimpunan hari pekerja peringkat kebangsaan dekat Stadium Bukit Jalil 5 Mei lepas..as bertolak 3hb Mei 2007 dan balik 5 mei ..kali nih bertolak awal lak..dlm kul 12.30 dah bertolak dah..tak mcm dulu..kul 8.30pm baru nak bertolak n sampai kul 5-6am..aduhaii..kali nih kami bertolak kul 12.30pm dari uum.UUM sediakan 2 buah bas utk perhimpunan kali nih..mcm biasa ler kan,as naik dkt uum jer..bukannya apa..senang sikit nak park kereta.Untuk kali nih, kami semua menginap di Kuala Lumpur International Hotel ..wuiyooo...kali nih stay kat hotel plak..selalunya duk kat asrama UKM jer..he..he..setelah singgah n rehat di beberapa tempat, kami pun sampai dlm kul 9.00pm..adehler..lenguh satu badan duk lama2 dlm bas..maklumlah dah lama tak naik bas.sejuk giler...he..he..kali nih as sebilik ngan Kak Jat (siti hajar)..kalau nak diikutkan yana nak g sekali..tapi disaat2 akhir dia kena balik kampung..nasib baik kak jat gantikan yana..kalau tak as pun berbelah bagi nak g ker tak..maklumlah tak der member.

suasana dalam bilik berita

pengacara Selamat Pagi Malaysia

Untuk hari pertama , 4hb tuh kami semua ada lawatan ke RTM..kami berangkat ke angkasapuri pada jam 9.00am dan sampai lebih kurang kul 9++ juga rasanya..lupa lak nak tgk jam..excited katakan.he..he..kalau nak diikutkan as ada sepupu yg kerja dkt RTM..dia kerja bahagian dubbing utk drama jepun n foreign drama or filem..tapi memandangkan as tak berapa rapat ngan kak azira nih..malas lak nak ganggu dia.maybe dia sibuk kan.Untuk tempat pertama ,kami di bawa melawat ketika rancangan Selamat Pagi Malaysia sedang keudara..tapi kami stay kat luar jer n ada disediakan cermin kaca kat luar tuh..kami just tgk tru cermin tuh jer..mcm tgk ikan dlm akuarium pun ada..he..he..lepas diberi penerangan serba sedikit..kami bergerak ke bilik wardrobe ..err..patutlah pakaian pengacara RTM tak berapa elok..sponsor pun kureng..he..he..lepas tuh kami berjumpa ngan pengacara Selamat Pagi Malaysia tuh..tapi minta maaf bebanyak ler..as tak tahu nama dioarang..he..he..maklumlah jarang sangat tgk RTM nih..he..he..sorry RTM.setelah semuanya selesai,kami di bawa ke angkasapuri lak ..alah tempat diadakan HMI n zoom in tuh..merasa lah juga duk atas pentas tuh..he..he..tapi panas tul ler lampu kat situ..silau mata eden..lepas bergambar kami dibawa pula ke konti radio2 RTM seperti Traxx FM,Klasik Nasional,AIFm,KLFM n mcm2 ler...rupa2nya semua ada sebaris jer antara satu sama lain..mcm box2 jer konti tuh..adalah as snap beberapa pic..lepas snap tuh baru pasan..tak leh tangkap gambar..kena denda rm1,000..alamak..he..he..tak pasan ler..sorry RTM..he..he..dah smeuanya selesai kami pun balik..tapi apa yg as tgk kat RTM tuh keselamatan dia boleh tahan gak ler..setiap pintu yg ditutup tak leh buka kalau org tuh tak ada kad khas utk layangkan kat pintu tuh..errm..oklah kan..

sistem touch dkt pintu2 utama

untuk makan tengahari lak..kami dibawa ke putrajaya ..errm..kat sini ler meninggalkan kenangan pahit tuk as..aduhaiii..geram pun ada..lepas kami makan tuh geng lelaki mcm biasa ler akan dibawa utk solat jumaat hari tuh n geng perempuan lak..tak diberitahu apa2 pun..masa as keluar ngan kak jat tetiba geng2 tuh dah ilang..aik..pelik gak as..mana diarang nih..dahler masa tuh ada jualan apa ntah kat luar tuh..ingatkan diaorang ada kat area tuh jer..upernya diaorang ada plan lain..nak ke Alamanda ler plak..sibuk tul nak shooping mcm ler kat Kedah tak der tempat shooping..sampai sibuk sangat nak g sana..dioarang tinggal jer kami kat situ..apa yg as geram nih..tak kan tak kira dulu berapa org ada atas bas..nih terus jer jalan..as duk ngan kak jat kat situ lebih kurang 2 jam gak ler..hangin tul rasa..mmg geram sangat.lepas call diaorang..baru ler dioarang datang ambik kami balik..hishh..kalau as nih jenis yg mulut banyak..mmg ler..kena punya dioarang nih..sahih jadi bising punyer..tapi as malas nak bising2...biarkan jer..lepas tuh singgah PWTC jap ada pameran buku..tapi ada 2,3 org jer yg turun..yg lain semua lepak dlm bas..n lepas tuh kami pun balik n rest.malam tuh ambil peluang jap jenjalan area klcc..alah..bukannya ada apa2 pun..saja jer jenjalan.lagipun member nak beli kasut..so layanzzzz jer.. malam tuh kami makan dkt area tuh jer..n lepas semua selesai kami pun balik Zzzzz..maklumlah sok kena bangun awal..kul 6.30 dah kena bertolak p bukit jalil..

Pagi tuh bangun awal gak ler..kul 5.00am dah kena bangun..adehler..awal tul.aa gak turun sarapan pagi kul 6am tuh..tapi as tak leh makan pagi ler..loya jer tekak nih nak makan awal2..so kami pun tunggu ler dkt bas..n lebih kurang kul 7.00am(ada yg bangun lewat..sbb tuh bertolak lewat) kami pun bertolak ke Bukit Jalil..kali nih tempat utk UUM kena seat bawah lak..errmm..bagus gak tuh..selalunya kena seta ataasss sekali..gayattt jer rasanya..perjalanan majlis tuh rasanya tak yah citer ler..ada dlm tv..cuma as nak citer coret-coret majlis tuh :

geng uum kat dalam stadium..amboi..heppy nampak.he..he..

* Helmi The Gimick jadi mc tuk ari tuh..ermm..ok gak dia..

*penonton sporting telah dijemput helmi ..seorang wanita india..sporting dia nih..siap leh nari2 lagi pakai sari..he..he..

*penonton di rumah tak dapat saksikan gelek gerudi ani mayuni..bukan sahaja gerudi..tapi rasanya dah mcm2 gerudi keluar..fuhhh..panasssss..kalau mas idayu tgk..mau nangis di akat situ gak tgk ani mayuni gelek.

*aweks2 koir yg nyanyi tuk ari tuh comei2 belaka..he..he.

*pak lah baru balik dari luar negara n terus ke Bukit Jalil

*geng UUm masuk tv..he..he..(amboii femesler korang yer..)

---------------------------

CITER HARI NIH :

aduhaiii..nak dijadikan ceriter masa as baru balik dari perlis tadi..tgk2 tayar kereta pancit..adehler...teruk gak bocornya..member ckp dah tak leh tampal dah..aduhaiii..duit oh duit...apasal ler as nampak mcm duit melayang2 nih..adeh..