-->

MY FOLLOWER

Pages

Tuesday, February 05, 2013

BEIJING PART 2

 DAY 2
27 Nov 2012

pose dulu...



Oleh kerana keletihan so journey kami ari tu bermula jam 11am..sempat ler gak tuk rehatkan2 badan yang keletihan..perghh penattt..

Berduyun2..utk ke restoren muslim..laporrr oooo




makann timee...






Untuk makan pada hari tuh kami di bawa ke restoren muslim yang berdekatan dengan muslim market..errm, mungkin sbb chik as pregy so menu tu tak berapa nak kena ngan selera chik as(maklumlah x der sambal belacan..he..he..) tapi bila nengok pinggan semua orang lincin jer..sedap ler tu kott.

lakonan semata2 guna chopstick..sbb chik as mmg faill bila guna..he..he..

Lepas semua orang kenyang pewut, kami dibawa ke market bersebelahan utk beli barang2 runcit mcm roti, biskut dan sebagainya..n apa yang best kami tak perlu risau sbb pasaraya ni adalah merupakan pasaraya muslim n halal..


sempat lagi tuh...
perjalanan kami diteruskan untuk bersolat dan kami singgah di Masjid Niujie iaitu masjid yang tertua di Beijing..cantik sangat senibina dia..tapi, oleh kerana waktu zohor belum lagi masuk, kami buat keputusan utk teruskan perjalanan.


 



waktu solat di sana...




Kami meneruskan perjalan utk ke Tinanment Square n forbiden City..jauh gak perjalan kami..chik as ni dahler tgh pregy, apa yang paling chik as tak tahan ialah jammed kat sana..hadoii..bayangkanlah kami terpaksa menempuh perjalan selama 2 jam dari hotel tuk ke mana2 destinasi di pekan beijing walauupun pada dasarnya perjalanan hanya mengambil masa 20 min jer tanpa jammed..cuba bayangkan..hadoiiii..mmg setiap pagi yang merisaukan chik as adalah jammed..dahler morning sickness..hadoiii..mmg kena spare asam sentiasa.



menuju ke Tinanment Square..





bersambung...

2 comments:

Unknown said...

wahh syoknye jenjalan beijing.. patot la blog x berupdate...hihi

gadisworld said...

blog tak hupdate sbb malas..he..he...