-->

MY FOLLOWER

Pages

Thursday, July 03, 2008

Kamek Baru Balik darik Sarawak!!

Assalamualaikum...arigato...adehler..nak update blog nih pun malas ler plak.tapi memikirkan kena gak updated, terpaksa gak ler buat..he..he..Sebenarnya as baru jer balik dari sarawak pada 29hb Jun yang lepas..BESTTT!! akhirnya tercapai gak dapat g negeri sebelah borneo tuh..skrg nih tinggal sabah jer belum pergi lagi..maybe coming soon kot..he..he..Okehler, as just cerita serba sedikit jerlah yer..

---------

TRIP TO SARAWAK

___

25 Jun 2008 (Rabu)

Bertolak ke airport kepala batas dan penerbangan ke KL adalah pada jam 8.45am..Tiba di airport KL (LCCT) pada jam 9.15am..kejap jer sampai..pastu tunggu untuk flight ke Sarawak kul 11.45am..so kami makan n ronda2 dulu kat airport..Selamat tiba di airport kuching jam 2.15pm..errm..boleh tahan gak airport dia..lepas sampai jer kami terpaksa melalui pemeriksaan imigresen..yg menariknya..kami terpaksa ambil pas lawatan sosial!!errmm..dasyat gak yer..mcm g luar negeri jer nak kena guna pas lawatan sosial tuh..sedangkan sarawak tuh still dalam Malaysia lagi..errmmm...

Pas lawatan sosial

setelah selesai semua perkara n semua penerbangan group kami tiba..kami berangkat ke Kolej Komuniti Kuching..Tapi ada gak group yang masih terkandas di LCCT..penerbangan diaorang delayed..lama gak tuh kena menunggu..saborrr jer lah yer..

So kami pun terpaksa bertolak dulu coz terpaksa ikut schedule yg telah ditetapkan..kami meneruskan perjalanan ke Kolej Komuniti Kuching..Besar gak Kolej dia..tapi penattt..naik tangga lorrr..he..he..agak menarik gak ler dapat melawat kolej nih..macam2 adaaaa...

pengetua kolej komuniti

lepas semuanya selesai..kami pun berangkat plak ker muzium 'kucing' ataupun cat museum..he..he..tapi malangnya..kami tak leh masuk..dah tutupp daaaa..so kami just tangkap gambar kat depan tuh jer...he..he..apa nak wat kan..lepas dari tuh, kami pun terus ke hotel tuk check in hotel..fuh..penat yg amat ..dahler memasing tak mandi lagi..bau achemm jer..he..he..tgk2 bilik hotel,upernya2 kena tingkat 3..naik tangga plak tuh.aduhaiiii..belasahhh jer..janji ada gak tmpat tido..kalau kena buat khemah ker haper..lagi ler teruk kan..

malamnya plak, kami bersiar2 kat waterfront..alah dekat jer ngan hotel..jalan kaki ke sana dlm 20 min jer kalau berjalan biasa..kalau berjalan cepat..dlm 15 minit..kalau berlari ..dlm 10 min jer kot..he..he..apa yg ada kat waterfront? alah...mcm kat area kuala perlis jer..dia ada kedai makan jer sepanjang sungai tuh..tapi cun ler tempat dia..ala2 taman gitu..harga makanan pun cun gak...he..he..teh ais rm3.00 segelas..tak cun ker tuh? he..he..kat sini jugalah kami mencuba makan makanan sarawak..1st makanan yang as cuba adalah mee kolok..errmm..sedappp...kalau sekali tgk mcm maggi yg telah ditos..pastu dia akan masuk satu mangkuk lain semangkuk sup dan satu mangkuk kecil cili..n pastu kita masukkan semuanya sekali...errmmm..cedappppp sangat..kena rm7semangkuk pun okeh..coz sedappp..he..he... pastu balik ke bilik jer..kami terus tidoo..letih ooo..

macam panca sitara daaaa...

episod lain akan disambung kemudian.....