-->

MY FOLLOWER

Pages

Tuesday, October 04, 2011

kesian, sedey n lawak

hadoii..nak tergelak pun ada kesian pun ada pada pasangan kontroversi ni..alah, pasangan RM12 juta !! kesian sebab senang2 jer diperbodohkan oleh pihak penaja diaorang tuh dgn segala macam janji manis yang kenkononya perjanjian 'win win situation' , tapi bila dah tamat majlis ni apa yang boleh diperkatakan ialah, ianya bukanlah 'win win situation' tetapi lebih kepada win --> penaja, and L..--> pengantin..kalau kita pasangan pengantin yang bijak, kena ler sama tgk tentatif majlis kita tuh n jangan serah 100% pada penaja dan kemudian akan dilahar kemudian oleh orang ramai..sensitiviti agama, n value for the weeding juga perlu diambil kira.bukannya propa jer lebih ckp grand tahap ala2 perkahwinan william - kata tapi hasilnya mmg sangat menyedihkan. Dari pakaian, tentatif majlis hingga ke makanan sangatlah not RM12 mil punya value.Kalau dikatakan value itu terletak pada pearlnya, propanya mmg terlebihhh sudah.ini adalah kerana pearl tu bukannya dari laut dalam, tetapi adalah dari China sahaja n umum tahu, market valuenya lebih rendah dari Mikoto Pearl yang mmg tinggi sangat value dia..kalau nak kata pearl Raflesia tu jota2, sangatlah propa hokey. lebih baik beli pearl kat sabah tu n kemudian declare gak juta2, .hebat gak tu..kalau camtu, eden pun kayo gak ler, pearl yang hencik somi beli dari sabah tu mesti harga dia pun juta2 gak..paling kurang maybe RM3 mill..perghhh..n the best part, pearl tu still ada dlm simpanan ..n pada yang sponsor tu mesti ler kena kasi balik kannnn..opssss..

dah mcm Mr.n Mrs Smith kawin jer ni bila nengok pengapitnya..
siann pengantin, kek tak der nama diaorang pun..


 "nak ciyum..nak ciyum..."

baju yang bernilai jota..jota..errrr..lawa kerr??


bukannya nak jeles or dengki, tapi value RM12 mill tu sangatler tidak kelihatan..walaupun kengkononnya tema adalah 'New York' .Pengantin pun  dah ala2 omputih punya stail  dengan gaun singkat lutut n veil segala beserta 'crown' yang ala2 nak jatuh tuh (maybe stail NY kot) , dgn pengapit pun pakai baju ala2 taylor tak sempat siap ngan kain mcm tuh..kiranya NY habis ler..tapiii ada satu yang spoill..apasal menu makanan dia tak ada NY pun? lebih kepada mcm jamuan rumah terbuka jer..ha..ha..kata NY, ingatkan ada ler kot steak ker, fish n chip ker, tapi yang dihidangkan pun amatlah menyedihkan..rasanya tak der budjet tuk makanan kot, maklumlah budjet RM12mill..kalau menu NY satgi terlebih budjet jadi RM13Mill plak..he..he..tersangatler kesian ngan pasangan ini..kerana at the end, majlis ni tak ubah seperti mempromosikan barangan raflesia sahaja!! sampaikan kek kahwin pun tulis raflesi..ha..ha...sangat kesian dan teramatt kesiann ...

last2..perkahwinan Nabil dan pasangannya juga nampak lebih grand dan cantik...walauuupun bukan RM12mill ..seri pengantin lebih terserlahhh..



 cantikkk n sweettt jer ..i likeee :)

kredit to : OHBULAN,Hmetro

2 comments:

Deq's Qienz said...

hye nya..blog kamu dah lain ekk..hehee..

gadisworld said...

yunkkk... i dah tukar balik blog i..tak best yg baru tu.x leh nengok blog kengkawan..