-->

MY FOLLOWER

Pages

Thursday, August 27, 2009

hanya ALLAH yang tahu...

sedih..mmg sedih...bila impian yang selama ini diangan kini hancur dan pergi begitu sahaja tanpa meninggalkan pesan..tanpa sempat berbicara..tanpa sempat untuk mesra..hati ini hancur dan luluh bila apa yang diimpi selama ini pergi. bukan as tak rela dan tak redha..tapi hati dan perasaan tak boleh ditipu..air mata nih dah kering untuk menangisi atas apa yang berlaku..hanya lukisan suka di wajah jer yg as mampu tuk pamerkan..as cuba untuk tabahkan hati dan perasaan ini..cuba untuk jadi kental dan kuat..tapi adakalanya as menjadi terlalu lemah..bukan itu yang as pinta..tapi as sedar as bukan sekuat yang as sangkakan..tapi as juga tak mahu menjadi terlalalu lemah untuk dilihat...
perjalanan hidup kita masih panjang..masih berliku..n rupanya2 inilah salah satu ranjau berduri yang as perlu hadapi dan harungi..as sedar semua yang berlaku ada hikmahnya dan ALLAH lebih mengetahui apa yang lebih baik untuk hambanya...dan as bersyukur as salah seorang hamba-NYa yang mendapat dugaan ini..menandakan ALLAH masih sayangkan as..masih inginkan as menjadi manusia dan hamba yang berguna di muka bumi-Nya..walaupun hanya seketika bersama dengan zuriat kami..kasih sayang yang ditumpah adalah melebihi segalanya..tapi kasih sayang kami suami isteri nampaknya tidak mencukupi dan tidak setanding kasih sayang dari ALLAH yang lebih menyangi zuriat kami..dia tetap pergi tanpa sempat as menatap dan membelai wajahnya..tapi as tahu..dia adalah yang paling istimewa ..paling comel..paling cantik..n paling baik...biarpun dia telah pergi..kenangan itu tetap akan as simpan sampai bila2..as sedar..as perlu tabah, n tak perlu menangis lagi..tapi as tak dapat nak menipu perasaan ini..tapi as juga akan cuba untuk menjadi kuat...bukan untuk diri as sendiri..tapi untuk orang disekeliling as yang menyangi as..
pada suami yang tersayang , maafkan sayang kerana tidak dapat memberikan zuriat sulung kita nih lebih ruang dan masa untuk berada bersama kita..maafkan sayang atas segalanya..maafkan sayang kerana hancurkan impian abang..maafkan sayang...abang, terima kasih atas perhatian yang abang berikan pada sayang..sesungguhnya sayang tak pasti adakah sayang dapat membalasnya..pada keluarga yang tersayang serta keluarga mertua..terima kasih atas kasih sayang yang diberi..pada sahabat2 terima kasih atas kasih sayang kalian....insyaallah as akan kuat dan lebih kuat dengan kasih sayang itu..terima kasih..

4 comments:

azrina said...

betul ka adik...sedihnya..

mama izzya@idah said...

salam dari pantai timur
sedihnyer dgr story..hrp bersabar yek..nila peluang utk mengenali asben dgn lebih dkt lg..mgkin janin tu x wape kuat lg..
as,kiter bljr sama poly tau..mgkin sya kenal awak tp awak x kenal sya..sya kenallah geng2 as dl masa poly..
b4 this sya silent reader jer..tp bila dgr citer sedih ni terasa plk..sya doakan lps ni as preknen lg n dpt baby yg comel2 lg..

ezin said...

hai ckn.....
ezin hrp ckn kena kuat dan tabah dengan dugaan nie...kena byk doa, jgn stress2...

aper yg ckn rasa ezin dan rasa sthn yang lepas..memg ezin stress sgt...tp ezin cuba sbkkn diri..

mcm ezin lagi beberapa bln dh nk 2 thn khwn...tapi nk bt mcmane takder rezeki ....sedih ALLAH aje yg tahu...

ezin n hubby msh usaha lagi...tapi kali ni kalau ade ezin tknk terlalu gmbira...sbb fobia tkt jadi lg...

tke cre tau ckn...love u

gadisworld said...

terima kasih kawan2 n kak..alhamdulilah skrg nih ckn dah kuatkan diri n lepas nih mana tahu ada rezeki lagi..doakan ckn yer..