-->

MY FOLLOWER

Pages

Friday, July 05, 2013

kahwin katak?

Majlis perkahwinan yang diadakan mmg meriah mengikut adat dan tradisi. Tetamu yang hadir dihidangkan dengan makanan yang lazat dan memakai pakaian yang berwarna warni demi menyambut pasangan baru ini.Sememangnya pasangan ini sangat istimewa dan menjadi tarikan bagi kampung tersebut..akan tetapi, ianya mencipta sejarah kerana ianya digelar Perkahwinan Katak..kenapa??? haaa...nii sebabnya...

Mmg ler disebut perkahwinan katak..sbb pengantin 'perempuan' n pengantin 'lelaki'nya ialah sepasang katak!! he..he..sebenarnya katak2 ni dikahwinkan dengan tujuan meminta Dewa mereka untuk menurunkan hujan..Majlis ini diadakan di sebuah daerah bernama Nashik di India..dengan mengahwinkan katak2 ni, mereka berharap maka akan turunlah hujan di tempat tersebut setelah mengalami kemarau yang panjang. Katak2 tersebut dikahwinkan mengikut adat dan tradisi mereka dan setelah selesai akan dilepaskan di tasik yang terpilih..errm, kita tak leh nak kata per2 kan..sbb itu adalah merupkan kepercayaan mereka..tapi kan, agak2nya katak2 tu rela tak dikahwinkan?? ntah2 kahwin paksa!! he..he..

katak2 tersebut dikahwinakan mengikut adat mereka

tali diikat pada kaki membuktikan " aku dah kahwin oii"

mana jantan mana betina daaa...

katak dipakaikan dan dikalung bunga2 ann...



sumber dari SINI

3 comments:

abahsofea said...

Macam-macam donia la ni..habeh tak dak gheja sangat la tu :)

Deqla Manjew said...

erkk.. katak pun gatal nk kawen ye..hahahhaa..

gadisworld said...

ha..ha..katak pun tingin gak