-->

MY FOLLOWER

Pages

Wednesday, September 09, 2009

Ramadan ke -19..

errm..dah nak masuk hari ke 20 dah pun kita berpuasa..n tinggal lagi lebih kurang 10 hari lagi kita akan menyambut hari raya..isyh..kejap jer kan masa.persiapan raya? errmm..as tak der wat per2 persiapan pun lagi..just tempah kuih serba sikit jer..lagipun abg2 tak balik tahun nih..dah tahun lepas dioarang dah balik kan, so tahun nih giliran umah mertua ler plak kan.tahun nih as tak tahu lagi beraya kat mana..tapi as tak kisah, umah mertua dekat jer..so as ikut jer hubby as..as no problem punyo..he..he.





hari nih kerja as penuh dengan dugaan dan cabaran..walaupun bulan puasa totappp juga kena..lagipun bulan nih bulan puasa kan..so kena banyakkan bersabar ler.tapi walau bersabar mcm mana pun hati nih totap membara gak kan..he..he..apa nak wat kan dah kerja..lagi satu as ada rasa sikit ralat ngan member as sorang nih..as pun tak tahu kenapa, sejak as kembali bertugas selepas as habis cuti masa keguguran ari tu dia tak bertegur sapa ngan as..as pun pelik gak kenapa..as fikir takder wat per2 salah pun ngan dia..pastu tadi as cuba tegur dia ..dia mmg bercakap ngan as tapi just sepatah dua patah tuh jer..takder ler mesra mcm sebelum nih..entahlah as pun tak tahu kenapa..dahler kita sendiri pun ada masalah,pastu kawan lak wat mcm tuh..mmg sejak dua ari nih as rasa mmg tertekan sikit..tekanan emosi dan perasaan kata orang..he..he..as cuba untuk ceriakan diri as,tapi tak tahu kenapa as mmg tertekan sesangat.as berharap sesangat as akan kembali ceria mcm dulu balik..tak berteman air mata mcm sekarang nih..kelmarin pun as nangis..as tak nak nampak lemah mcm nih.as akan pastikan as kuat dan ALLAH berikan as kekuatan dan ketabahan untuk menghadapi dugaan hidup ini..as yakin as boleh..pada sahabat as tuh,kalau dia baca blog as nih..as nak dia tahu, as nak berterima kasih kerana menjadi sahabat as selama nih..n maafkan as kalau ada sebarang perkara yang as lukakan hati dia tanpa as sedar ataupun sedar.n kalau hanya setakat ini saja persahabatan yang dia nak jalinkan antara kami,as terima..n terima kasih atas segalanya.skrg nih as dah malas nak fikir benda2 di luar dalaman diri as..kehidupan harus diteruskan,so just go for it!! as akan cuba singkirkan benda2 asing yang negatif yang bermain di fikiran as..



apa ada pada 09.09.09 ?




menarik tul kan ari nih..as pun tak perasan sangat tarikh nih.bila nak tulis date tadi baru perasan..fuhh,cantik tul.kalau sesiapa nak kawin ker nak bertunang ker elok ler pilih..he..he..takdermaknyerrr nyerrr kannn..he..he..kalau sesiapa lahir pada hari nih mmg bestt..bukannya best per, best tgk tarikh tuh jer..yg lain takder per2 pun..he..he..




bagi as pada tarikh ni, ianya hanya sekadar nombor n sekadar tarikh bagi as..kehidupan perlu diteruskan dan dugaan dan cabaran perlu diteruskan..as hanya mampu berdoa pada ALLAH agar kuatkan semangat as bagi menghadapi hari2 yang mendatang..



p/s - nih as ada link lagu raya..sapa nak..sila ler donwload..timakacih pada website nih
Ku Pohon Restu Ayah dan Bonda - Al-Jawaher
Artis : Al-JawaherLagu : Ku Pohon Restu Ayah dan Bonda
Format : MP3
--
Artis : Hail Amir & Uji RashidLagu : Seloka Hari Raya
Format : MP3Link
--
Kepulangan Yang Dinanti - Aman Shah
Artis : Aman ShahLagu : Kepulangan Yang DinantiFormat : MP3Link Download : http://www.ziddu.com/download/6185125/amansh%20ah-kepulanganyangdinanti2.mp3.html
--
Suasana Hari Raya - Anuar Zain & Ellina
Artis : Anuar Zain & Ellina
Lagu : Suasana Hari Raya
Format : MP3

3 comments:

mama izzya@idah said...

salam ramadhan.
tabahla menghadapi segala dugaan & cabaran yg dtg..ttg kwn as tu rasenyer x yah pk sgtlah..klau btul ye x nk berckp ngan as biarlah..bt cam biasa2 jer..kawan suka mmg senang kiter cari tp kawan masa sedih mmg susah...

gadisworld said...

timakasih..as pun malas nak fikir banyak2 kan..so just ignore jer.yg penting hidup mesti diteruskan dan cabaran dan dugaan yang mendatang itulah yang mematangkan hidup kita..

gadisworld said...

test